۴ مهر ۱۳۸۵، ۱۰:۰۵

چاي سبز از بروز سكته جلوگيري مي كند

چاي سبز از بروز سكته جلوگيري مي كند

تحقيقات اخير نشان داده افرادي كه به طور منظم از چاي سبز استفاده مي كنند كمتر در معرض ابتلا به انواع سكته قرار مي گيرند.

به گزارش خبرگزاري مهر ، بزرگسالاني كه به مقدار كافي در برنامه روزانه خود از چاي سبز استفاده مي كنند كمتر در معرض مرگ ناگهاني به واسطه انواع سكته ها و اختلالات قلبي قرار مي گيرند.

از آنجا كه چاي دومين نوشيدني مردم جهان پس از آب است ، هر ساله 3 ميليارد كيلوگرم از اين محصول در سراسر جهان توليد مي شود.

بنابراين ، چنانچه مصرف اين ماده تغييرات كوچكي را نيز در جريان سلامت يك فرد ايجاد كند با توجه به پر مصرف بودن آن در ميان مردم ، تغييرات قابل توجهي در سلامت عمومي مردم جهان رخ خواهد داد.

محققان گزارش داده اند كه مصرف منظم چاي سبز تا حد قابل ملاحظه اي از مرگ و مير ناگهاني و افرادي كه به واسطه بيماري هاي قلبي جان خود را از دست مي دهند ، جلوگيري مي شود.

چاي سبز به واسطه دارا بودن آنتي اكسيدان فراوان ، مانع از تجمع چربي و لخته شدن خون در رگ هاي خوني مي شود و از آنجا كه عامل بسياري از مرگ و ميرها همين لخته شدن خون و چربي بالا است ، مانع از مرگ و مير افراد نيز مي گردد.

بنابرهمين گزارش ، اين تاثيرات در زنان شديدتر از مردان است اما مقدار مصرف توصيه شده آن توسط كارشناسان در هر دو جنس مشابه است.

نتايج بررسي ها نشان مي دهد با نوشيدن روزانه 3 فنجان چاي سبز يا بيشتر ، احتمال سكته و مرگ ناشي از آن تا 31 درصد كاهش مي يابد.

کد خبر 385272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha